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MessagePosté: 14 Juil 2010, 11:20 
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Le truc avec Social Network, c'est que c'est le premier film où je vois pas le lien avec Fincher, je saisis pas direct la connection.

Zodiac et Button touchaient à des sujets et thématiques très proches du cinéaste.

Social network, je suis curieux parce que pour la première fois depuis que j'ai bossé sur Fincher, je vois pas pourquoi il choisit ce projet, pourquoi il se penche sur Facebook.

La lecture du livre avance des pistes: les jeunes qui touchent au succès et qui sont broyés par le vertige qu'il entraîne, le côté "perdre sa vie en la vivant" qui obsède Fincher, mais sans la course du temps, qui était un élément clé jusqu'ici. Il y a aussi le côté social de l'univers Harvard, qui tel que décrit dans le bouquin donne une belle matière bien juteuse.

Le truc le plus important, c'est que le personnage principal est un personnage très très ambiguë. Zuckerberg a menti à tout le monde, a agit sous l'emprise d'intentions de son âge sans réfléchir à long terme (en gros baiser et faire de la thune), et en même temps, se présente un peu comme un Tyler Durden, mode "on emmerde Harvard, on emmerde la société...", mais qui va comme notre narrateur préféré se rendre compte que tout ne fonctionne pas comme ça.

En fait, il y a des tonnes de pistes, plus avec ce trailer (ultra proche du livre) et la lecture du bouquin, mais le produit final nous dira ce que Fincher a vu là-dedans.

C'est ça qui est sacrément palpitant.


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MessagePosté: 14 Juil 2010, 11:50 
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Elle me plaît bien moi cette BA... Et je suis encore plus chaud pour le film!

Ca pue le top 3 de fin d'année. (vendu-style)

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Ed Wood:"What do you know? Haven't you heard of suspension of disbelief?"


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MessagePosté: 14 Juil 2010, 12:38 
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Vous aviez compris que je n'étais jusqu'ici absolument pas chaud, et là cette BA change un peu tout ... Je ne savais pas que le film allait être si branché teen-movie. Il y a un côté fantasmatique qui me plait beaucoup.


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MessagePosté: 14 Juil 2010, 19:56 
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Ça a l'air sympa ouais. Mais je crains le truc un peu trop "froid" dans lequel le personnage est trop psychopathe incompréhensible à l'esprit impénétrable pour que l'on s'identifie à lui et qu'on éprouve de l'empathie.


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MessagePosté: 14 Juil 2010, 20:31 
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C'est pour les autres que tu vas ressentir de l'empathie.


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MessagePosté: 15 Juil 2010, 19:04 
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http://movies.yahoo.com/movie/1810128131/video/20889623

Magique.


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MessagePosté: 15 Juil 2010, 20:30 
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Gratos comme la BA française a raccourci le début...

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MessagePosté: 28 Juil 2010, 14:30 
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Vous aussi faites parti de l'histoire (idée sympas pour une affiche de film finale) :
http://www.thesocialnetwork-mosaic.com/


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MessagePosté: 28 Juil 2010, 17:21 
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Sympa mais l'appli peut :

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Accéder à mes informations de base
Comprend le nom, le photo du profil, le sexe, les réseaux, les identifiants d’utilisateur, la liste d’amis et d’autres informations que j’ai communiquées à tout le monde.
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M’envoyer des messages électroniques
Which address would you like to use?
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Publier sur mon mur
The social Network Mosaic peut publier des messages de statut, des articles, des photos et des vidéos sur mon mur
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Accéder aux publications de mon fil d’actualité
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Accéder à mes coordonnées
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Accéder à mes photos et vidéos
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Et on peut pas modifier. Sans moi.

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MessagePosté: 20 Aoû 2010, 17:43 
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This is very rich material for a movie on such timeless subjects as power and privilege, and such intrinsically 21st-century ones as the migration of society itself from the real to the virtual sphere—and David Fincher’s The Social Network is big and brash and brilliant enough to encompass them all. It is nominally the story of the founding of Facebook, yes, and how something that began among friends quickly descended into acrimony and litigation once billions of dollars were at stake. But just as All the President’s Men—a seminal film for Fincher and a huge influence on his Zodiac—was less interested by the Watergate case than by its zeitgeist-altering ripples, so too is The Social Network devoted to larger patterns of meaning. It is a movie that sees how any social microcosm, if viewed from the proper angle, is no different from another—thus the seemingly hermetic codes of Harvard University become the foundation for a global online community that is itself but a reflection of the all-encompassing high-school cafeteria from which we can never escape. And it owes something to The Great Gatsby, too, in its portrait of a self-made outsider marking his territory in the WASP jungle.

Adapted by The West Wing creator Aaron Sorkin from Ben Mezrich’s nonfiction best-seller The Accidental Billionaires, The Social Network was one of those “buzz” scripts that seemed to be on everyone’s lips in Hollywood for the past couple of years, and it’s easy to understand why. The writing is razor-sharp and rarely makes a wrong step, compressing a time-shifting, multi-character narrative into two lean hours, and, perhaps most impressively, digests its big ideas into the kind of rapid-fire yet plausible dialogue that sounds like what hyper computer geeks might actually say (or at least wish they did): Quentin Tarantino crossed with Bill Gates.

Lest I seem to suggest otherwise, I hasten to add that The Social Network is splendid entertainment from a master storyteller, packed with energetic incident and surprising performances (not least from Justin Timberlake as Napster founder Sean Parker, who’s like Zuckerberg’s flamboyant, West Coast id). It is a movie of people typing in front of computer screens and talking in rooms that is as suspenseful as any more obvious thriller. But this is also social commentary so perceptive that it may be regarded by future generations the way we now look to Gatsby for its acute distillation of Jazz Age decadence. There is, in all of Fincher’s work, an outsider’s restlessness that chafes at the intractable rules of “polite” society and naturally aligns itself with characters like the journalist refusing to abandon the case in Zodiac and Edward Norton’s modern-day Dr. Jekyll in Fight Club. (It is also, I would argue, what makes the undying-love mawkishness of The Curious Case of Benjamin Button seem particularly insincere.) So The Social Network offers a despairing snapshot of society at the dawn of the 21st century, so advanced, so “connected,” yet so closed and constrained by all the centuries-old prejudices and preconceptions about how our heroes and villains are supposed to look, sound, and act.


Extrait de cette première critique :
http://www.filmlinc.com/nyff/2010/revenge-of-the-nerd

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MessagePosté: 20 Aoû 2010, 17:59 
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T'façon ça va déchirer.......

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MessagePosté: 31 Aoû 2010, 08:22 
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Sur le nouveau site officiel, on peut entendre la zique du film composée par Trent Reznor :
http://www.thesocialnetwork-movie.com/site/

Ultra darkos.

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MessagePosté: 31 Aoû 2010, 13:23 
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Trop bon.

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MessagePosté: 13 Sep 2010, 23:14 
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The Social Network is a big, chewy movie, one that is about so many things and has so many things to say. It's dense and deep and often delightful. It's a great film not just about the founding of Facebook, not just about living in the modern digital age, but also about the very impetus for creativity. In the end The Social Network is a movie about why we invent things.
(...)
Absorbing and hilarious and smart, The Social Network is a very old fashioned movie about a very new world. It's the most accessible movie Fincher may have ever made, but that doesn't mean it's missing his touch. I'd love to see Fincher and Sorkin collaborate together again. I'm also excited to see The Social Network again. I walked out of it knowing that this was a damn fine film, but I suspect a second viewing may reveal it to be a great film, an All the President's Men for the Farmville generation.

http://chud.com/articles/articles/25260 ... Page1.html

"The Social Network" represents the very best of both Aaron Sorkin and David Fincher, a combination I never would have expected to see. Sorkin has always been such a humanist, and Fincher has always seemed to me to be (in the best possible way) an emotional terrorist. Together, what they've crafted is emotionally intense, surprisingly funny, and genuinely significant. This is an astounding film about one of the most important seismic shifts in communication in the modern age, and the way innovation and ethics are not often related.
http://www.hitfix.com/blogs/motion-capt ... a-like?m=k

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MessagePosté: 13 Sep 2010, 23:31 
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Every now and then, a film comes along that perfectly taps into the zeitgeist. In the 60s with Easy Rider, in the 80s with Wall Street, and today with David Fincher’s latest masterpiece, The Social Network. A mesmerizing tale of backstabbing, self-indulgence, and good old-fashioned greed. It’s also one of the best films I’ve seen in 2010.
(...)
Aaron Sorkin’s Script. Holy shit it’s great. The opening scene alone is worth the price of admission, but, after the fact, you get two more hours of some of the best dialogue of the year. I think the script is some of the best work Sorkin has ever done.
(...)
David Fincher’s Direction. Brilliant. Amazing. Perfect. I don’t know how else to say Fincher’s work on The Social Network proves he’s one of the best in the business.

http://www.collider.com/2010/09/13/the- ... ideo-blog/

The Social Network is Fincher’s best film since Fight Club, which is saying a lot considering I LOVED Zodiac. It is also my favorite movie of the year (so far). The razor-sharp rapid-fire dialogue in Aaron Sorkin’s screenplay will likely draw comparisons to quotable films like Wall Street and Glengarry Glen Ross.
(...)
The film is incredibly well edited and rarely stays in a location for more than a minute, cutting back and forth between locations and timelines. Just like the dialogue, it is a great representation of our current add culture. It also takes a story that most of you probably know and makes it as compelling as a story you’ve never heard it before.

http://www.slashfilm.com/2010/09/13/ear ... l-network/

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