Je viens de finir la série, et je suis tombé sur l'article de Rolling Stone qui écrit exactement ce que j'ai pensé de la série dans son ensemble :
The further the show continues, the clearer it becomes that it succeeded most when functioning as a Stephen Soderbergh-directed phantasmagoria, and not as a believable narrative. In that way it’s reminiscent of David Lynch and Mark Frost’s Twin Peaks, which conjured a total, unique hallucination of a world, sucking the viewer in for the ride – a journey that only fell apart when the audience looked for the storytelling to make sense. The Knick operates on a similar plain. Tune out the dialogue and simply become immersed in the show’s colors and textures, the hum of its hyper-natural sound and sparse techno score, the movement of the camera and the detail of every costume, haircut and panel of wood – it’s a complete and satisfying dreamscape. But try and follow the plot, and it all comes crashing to earth.
Mais j'ai trouvé la saison 2 très satisfaisante. Il y a un rythme, une tonalité et, évidemment, une mise en scène qu'on ne voit pas souvent à la télévision. Autant j'étais choqué et ému par la scène finale de Thackery, autant j'étais totalement saoulé par celle d'Henry.
|