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MessagePosté: 28 Aoû 2007, 16:20 
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Oui, relisons Marx mais pas trop.

Je ne vois pas trop en quoi "se" cacher les yeux permet de maintenir le pouvoir en place, au contraire même serais je tenté de dire (cf. Zola pour le coup, Germinal). Mais je vois l'idée générale. Extrême, mais qui se tient.

Bon je vais lire Tocqueville moi.


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MessagePosté: 28 Aoû 2007, 20:28 
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Tetsuo a écrit:
Elle est issue d'un texte de Daney où il revenait sur l'affrontement qui l'opposa à Claude Berry à propos d'Uranus (que je viens de voir, qui est bien nul). Je pense que pour recontextualiser cette citation il faut carrément connaître Daney et sa conception des choses. Il faut voir là une opposition entre l'académisme (symbolisé pour lui par Carné et la "qualité française") et la lucidité acide d'un vrai auteur de cinéma comme Renoir, beaucoup plus cruelle et dérangeante. Pour Daney (et je le rejoins à 100%) les oripeaux de l'académisme derrière lesquels une grande partie du public, des cinéphiles et de la critique se réfugient car elles sont évidentes (tient ?) et donc rassurantes, relèvent d'une certaine idéologie, au choix bourgeoise ou fasciste, ce qui est un peu pareil...


Le problème ce n'est pas l'idée d'opposer l'académisme à un cinéma d'auteur, ni même d'y associer deux pensées politiques (ce qui est un brin caricatural, mais pas forcément faux - et sans avoir lu Daney, on sent bien le post-marxisme là-dessous, avec cette association art/vie typique), c'est de l'associer avec un "laisser faire" (pour ne pas dire la collaboration) qui ne va absolument pas de soi et qui est une accusation très grave. Les deux films ont été réalisés dans l'entourage de la deuxième guerre mondiale, l'"occupation" fait évidemment référence à l'occupation allemande. Pour caricaturer, les amateurs de "les enfants du paradis" auraient été collabos en 40, alors que les amateurs de renoir auraient été résistants. C'est de la phrase qui se veut choc (si on renverse sa phrase, il dit quand même que si les cinéphiles préféraient (symboliquement) Renoir, il n'y aurait pas d'occupation?), on est en droit de la prendre comme telle. C'est une citation politique, pas de critique de cinéma, parce qu'elle prétend associer une tendance du gout à des comportements sociaux ou politiques, association qui se transforme en critique et qui est bien sûr condamnée à l'absurdité, le goût artistique étant par essence l'une des choses les moins cohérentes et formalisables qui soit. Le compositeur préféré d'Hitler était Schubert, quoi.
D'autant plus que dans mon souvenir, "les enfants du paradis" est loin d'être aussi facile et évident que Daney semble le dire.

Après s'il faut la prendre comme l'indique Tiny Tears, je trouve que c'est juste ras du plancher, et il faut évidemment tempérer la citation par le reste du texte mais ce genre de discours est vraiment fatiguant tellement il est moralisateur et termine par user de méthodes utilisées par les gens qu'ils veulent critiquer.

Et confondre bourgeoisie et fascisme... La bourgeoisie a autant participé au développement de la démocratie et de la république qu'à celui du fascisme. On peut tourner ca dans tous les sens qu'on veut mais ce qui est sûr c'est que ce n'est pas la même chose (et l'idée du fascisme n'existait pas chez Marx... l'interprétation à postériori est un jeu des plus délicats).

_________________
Nothing and no one can save you! Abandon hope now! Here's what you can do :
1. Admit you are a semi-evolved ape-thing mercifully ignorant of the sanity-blasting truths of the greater cosmos.
2. Die.
3. Rot.


Dernière édition par The Scythe-Meister le 28 Aoû 2007, 20:41, édité 1 fois.

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MessagePosté: 28 Aoû 2007, 20:41 
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Billy Hayes a écrit:
les projos vont pas tarder je suppose...


en effet :!: :


"... a total misfire on all accounts.

During our press screening in Madrid (monday) it was pretty clear this was nowhere near the original.

No problem with that.

The problem is, it's a mediocre film.

It's not even tongue-in-cheek, cynical, biting or just plain bad (as in the style of John Waters, for example). This is not even up to Zombie's standards of shock-horror/bad taste. His former films were horrid, yes, hardly original too, but they were very much his own: they had a quirkiness and black humor that is all but missing. Instead it seems we get a flick that tries hard to please too many targets, and failing to reach any (or all).

It tries to appeal to gore hounds, hence, hoopla! Gratuitous bludgeonings, blood and extreme close ups of stabbings.

It tries to appeal to certain American strata, hence the Poor White Trash and the bland white bread collide. The result is meandering and, worse, meaningless.

It tries to appeal to the Rocker crowd, hence a rather cool song score -- I'll give you that- which highlights tunes that range from "The Monster Mash" ( a 1960s novelty song by Bobby Pickett) to the stablished classic "Don't Fear the Reaper" (Also featured in Halloween '78) to Nazareth's "Love Hurts". The only problem is that the songs, although a choice selection, are badly used. Possibly the one exception is Nan Vernon's cover version of "Mister Sandman", but then, since it appears in the closing credits, has no effect whatsoever upon the scenes depicted and that's too bad. The songs belie Zombie's apparently stunted and stilted storytelling techniques.

The acting is sub par, but I don't know if that's the actors' faults or the Writer/director's. Daeg Faerch is an intriguing presence on screen, but he cannot compel emotion. He's presented as dull-as-dishwater. Quite possibly his best scene is not the much-touted murder/mayhem sequence or the whuppin' of the bully -- his best work is done behind a mask in the hospital sequences. "I.Need.To.Go.Home" he utters and utters and utters as McDowell (shame, shame, shame, Malcolm!) waxes and wanes about "the garden" of the Institution. The kid repeats the sentence in the same robotic-angry manner three or four times until the (hopelessly affected) Psychiatrist mutters "Oh, Michael, you can't go home again." Then the boy says, quite casually "Okay. Then I've got nothin' else to say." This was an important point of character development. After this, Myers would lapse into silence for 15 years, and yet, like pretty much of the rest of the film, it's treated like a throwaway.

Surprisingly (I've pointed this out before) Sheri Moon-Zombie turns out the most authentic interpretation. She plays a frustrated, ignorant but well-meaning mom who has been around the block quite a few times -- more than she'd actually care for, one feels- and who all of a sudden (oh, but then, in this non-paced film everything feels not only sudden, but *gratuitous*) finds herself saddled with a child she evidently loves but cannot comprehend -- yet not fear. The Michael child is not fearsome, not even pathetic... and the only culprit of this is not the child actor, but rather the writer who is none other than... well, quel surprise! Zombie himself!

Scout Taylor-Compton does what she can with the material handed, but looks confused as to how approach her character: is she a virgin? Is she a saint? A bitch? A regular senior? None of the above? This Laurie Strode is as meaningless as an episode of The Simple Life (which I assume is what Zombie watched to "crack" the lingo of a young girl, where he fails miserably: no girls I've ver known talk like *that*), just as much as Danielle Harris and Kristina Klebe are like life-size Bratz Dolls, and as lifelike as those. When one gets bumped off and the other is chased and brutally (it has to be BRUTAL, man! Brutality sells like smut! And ya know smut sells like nobody's business) stabbed (wether she dies or not depends on the box office revenue, chillingly enough -- enough $$$ will mean she may return to finally be disemboweled (one assumes) in a protracted, quite possibly Zombie-less sequel, you know, that's showbiz, you don't feel a thing. Not even disgust. At least that's what happened to me, my peers and, I'm finding out now, quite a lot of people.

So, the point was what?

Excel over the original film? No can do.
Scare audiences senseless? Not quite. Seriously.
Show a catalogue of humiliating and unnecessary murders?
What?

This film had a 20 million + budget, and yet, it doesn't show. It's well-photographed, interestingly cast (I'll give that too) and has good production values that, like much of its asset, are forsaken in favor of tits, ass, profanity (I actually don't care about foul language, but come on! Do you *really* speak that way in real life?) and could have been a workable idea, the final "Event" movie of this season.

Instead, it's not even bad. There's three ways that a movie can go: Good, Bad or Mediocre. And this one barely manages to be that.

Zero atmosphere, zero wit, zero charisma, zero characters to root for.

Don't mind me if you don't want to; my word is not law. Just voicing my opinion. However, I think you (yeah, you, the reader) oughta go and see it for yourself. If only to prove a point."


et encore une...:

SPOILERS

"Wow, what a lame film...

Quick question: in America, in the small towns, everybody has long greasy hair? Because this movie convinced me to always cut my hair short, not to look like the fuckups in this film...

The first hour tries to take every mystcism out of the Myers legend, presenting Michael as an abused white trash kid, who became a killer because 1, his mom was a stripper 2, his step dad was an asshole (altough Bill Forsythe is more amusing than threatning, he was the best thing about the film) 3, his sister was a slut. And it doesn't work, because these factors are just not horrific enough for Michael to become the monster he will become.

Than he kills a bully than his whole family except his mom and his baby sister (not the slut, that one he kills.) Tahn he goes to the nuthouse where he has absolutely trite and simplistic dialogues with his doctor (McDowell is awful as Loomis, one *has* to appreciate Pleasance's performance in comparison.)

Than he escapes thanks to a hugely unnecessary rape scene (two orderlies are raping a mental patient chick and Michael uses the opportunity to bail.)

The second hour is almost exactly like the Carpenter film (Lauri's introduction even uses the same camerafahrts (how do you say this in english?) just much faster, without any suspence and character development - I couldn't even tell the girls apart, except Laurie.

At the end, Zombie tries to make a martyr out of Myers ca. the same way he tried to do it at the end of DEVIL'S RECEJTS. Didn't work there, did not work here. Give me a fucking break, these murderers are not heroes rising against the system, they are scum. Except I used to like Michael, way back, because he used to be a cool murderer".

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Dernière édition par mannhunter le 29 Aoû 2007, 12:25, édité 1 fois.

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MessagePosté: 28 Aoû 2007, 22:47 
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argh !
c'est ce dont j'avais peur...

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On a frôlé la fissure anale...

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MessagePosté: 30 Aoû 2007, 10:52 
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Trois extraits,pour les plus impatients... :) :



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Dernière édition par mannhunter le 30 Aoû 2007, 11:51, édité 2 fois.

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MessagePosté: 30 Aoû 2007, 10:57 
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Oberkampf Führer
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mannhunter a écrit:
Deux extraits,pour les plus impatients... :) :


Y'en a ?


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MessagePosté: 30 Aoû 2007, 11:02 
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Vaut mieux l'avoir en journal
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Messages: 22989
Localisation: Paris
Le problème, c'est que le nom du cinéaste entraine certains à s'attendre au chef d'oeuvre. D'où déception. C'est peut être juste volontairement une suite dans la lignée des 2, 4, 7 : sympa, flippante par moment, totalement oubliable.

Moi j'attends juste parce que j'adore le personnage, son masque, la musique... J'essaye de ne pas en attendre trop.

_________________
Que lire cet hiver ?
Bien sûr, nous eûmes des orages, 168 pages, 14.00€ (Commander)
La Vie brève de Jan Palach, 192 pages, 16.50€ (Commander)


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MessagePosté: 30 Aoû 2007, 11:05 
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Localisation: Actresses
Citation:
Moi j'attends juste parce que j'adore le personnage, son masque, la musique... J'essaye de ne pas en attendre trop.


Moi pareil, je suis plus curieux qu'impatient en fait.

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MessagePosté: 31 Aoû 2007, 18:26 
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"After seeing the film my friend Brian (who is a huge Halloween fan) and I compared notes, and I think that Halloween 2007 may be the worst entry in the franchise. Yes, that means I like Bustah Rhymes kung fu fighting Michael Myers better. Yes, that means I like the mystical mumbo jumbo with Druids and Paul Rudd better. Yes, that means I like the one with Tom Atkins and no Michael Myers better. Brian’s gone back to see the film and will probably revisit it this weekend, but I can’t imagine sitting through this jumbled, poorly thought out mess ever again. I can only urge you not to make the mistake I did and to stay away from Rob Zombie’s Halloween at all costs."

Chud.com

:!:

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MessagePosté: 31 Aoû 2007, 19:53 
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mannhunter a écrit:
"After seeing the film my friend Brian (who is a huge Halloween fan) and I compared notes, and I think that Halloween 2007 may be the worst entry in the franchise. Yes, that means I like Bustah Rhymes kung fu fighting Michael Myers better. Yes, that means I like the mystical mumbo jumbo with Druids and Paul Rudd better. Yes, that means I like the one with Tom Atkins and no Michael Myers better. Brian’s gone back to see the film and will probably revisit it this weekend, but I can’t imagine sitting through this jumbled, poorly thought out mess ever again. I can only urge you not to make the mistake I did and to stay away from Rob Zombie’s Halloween at all costs."

Chud.com

:!:


Bon ça va on va pas les mettre toutes une par une, cherche pas, c'est toutes les mêmes.

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MessagePosté: 02 Juin 2008, 17:38 
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Apparemment, Bustillo & Maury réalisent la suite.

Pourri and Pourrier.

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