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MessagePosté: 10 Nov 2007, 11:25 
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Le Publicis n'est pas là pour rendre service aux pauvres spectateurs qui veulent voir Beowulf en 3D. Son gérant a l'occasion de récupérer une copie impeccable d'un classique, il fonce ; il fait un pari, celui de remplir sa salle avec un classique projeté en exclu dans sa salle.

Il se plantera ou pas, mais il n'a pas à se demander si d'autres salles vont projeter le Zemeckis en 3D, ce n'est pas son problème. Et je ne prends même pas en compte ici le prix des copies (celle de Beowulf étant peut être supérieur à Suspiria).

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Que lire cet hiver ?
Bien sûr, nous eûmes des orages, 168 pages, 14.00€ (Commander)
La Vie brève de Jan Palach, 192 pages, 16.50€ (Commander)


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MessagePosté: 10 Nov 2007, 13:20 
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Cosmo a écrit:
Le Publicis n'est pas là pour rendre service aux pauvres spectateurs qui veulent voir Beowulf en 3D. Son gérant a l'occasion de récupérer une copie impeccable d'un classique, il fonce ; il fait un pari, celui de remplir sa salle avec un classique projeté en exclu dans sa salle.

Il se plantera ou pas, mais il n'a pas à se demander si d'autres salles vont projeter le Zemeckis en 3D, ce n'est pas son problème. Et je ne prends même pas en compte ici le prix des copies (celle de Beowulf étant peut être supérieur à Suspiria).


Je le comprends, le choix, mais je ne le soutiens pas.
Je trouve ça dommage, POINT.

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MessagePosté: 10 Nov 2007, 13:46 
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Une nouvelle critique extatique (de Harry d'AICN) :
http://www.aintitcool.com/node/34751

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MessagePosté: 10 Nov 2007, 14:57 
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Cosmo a écrit:
Oui mais le but d'une projo de presse n'est pas de privilégier les journalistes, mais de leur donner une vision en avance de ce que pourra voir le spectateur. Si 99% des cinémas projettent le film en 2D, il est logique que la projo le soit également.


Ils auraient du en faire au moins UNE en 3D... pour ceux qui veulent faire un encart genre "Le film est également visible en 3D blabla".

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MessagePosté: 10 Nov 2007, 14:59 
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Film Freak a écrit:
Et pendant ce temps-là, en France, on en est encore à la lanterne magique.


Mais grave... Une fois de plus on va être à la ramasse sur un nouveau truc... Un peu comme aux débuts d'internet à cause du Minitel. Bon on s'est bien rattrapés depuis, par contre.

Mais 'tain faut pas rater le coche du ciné numérique les gars!

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MessagePosté: 10 Nov 2007, 15:03 
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Film Freak a écrit:
Une nouvelle critique extatique (de Harry d'AICN) :
http://www.aintitcool.com/node/34751


N'en jetez plus!

UNE SEMAINE quoi.

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MessagePosté: 10 Nov 2007, 23:21 
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Grave!
On sera en train de boucler les valises à l'heure qu'il est...


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MessagePosté: 10 Nov 2007, 23:39 
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Qui-Gon Jinn a écrit:
Mais grave... Une fois de plus on va être à la ramasse sur un nouveau truc... Un peu comme aux débuts d'internet à cause du Minitel. Bon on s'est bien rattrapés depuis, par contre.


En même temps, on avait dix ans d'avance avec le minitel...

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Delirium Tremens


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MessagePosté: 11 Nov 2007, 13:26 
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Dédead a écrit:
En même temps, on avait dix ans d'avance avec le minitel...


Je dis pas le contraire.

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MessagePosté: 12 Nov 2007, 20:04 
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Le commentateur cinématographique David Poland sur BEOWULF:

Beowulf is not complicated.

Beowulf is not challenging.

But Beowulf is solid, stirring, exciting, unexpectedly thoughtful, and beautiful.

I find myself oddly uninterested in spinning words about this film. It is an experience that is completely self-explanatory… and you MUST experience in 3D, preferably in IMAX 3-D, assuring a big ol’ screen.

It takes about 20 minutes to really relax into the visual look of the film. But unlike some of the other films, which have had that dead eye thing, Zemeckis turns the negative on its head, making his actors – all of whom look like their digital counterparts, except for the star, Ray Winstone, and Grendel, played by Crispin Glover – more interesting for having been made electronic. Anthony Hopkins, for instance, is rotund, with large male breasts and the threat of nudity. The near-perfect Ms. Jolie is made hyperperfect here. Robin Wright-Penn is given a more Nordic face with thicker, softer facial angles.

The thing is, by the time you get to the big action beats, they may thrill, but the core of this film is simple, quality filmmaking. It is the obvious difference between Beowulf and of the films made in similar formats… Zemeckis is one of our very best filmmakers and always finds a way to tell a story in a way that connects with the audience.

Why is Zemeckis also the most underappreciated filmmaker of his era? I don't really know. It could be because his signature is not having a clear signature. He is the modern mega-movie's director's director. He does it all, from any angle, pushing technology, switching genres like used tissue, and working at an extremely high level, time after time.

In any case, in a year of films about men in search of inner comfort, Beowulf is truly the story of a man who thinks he is more than a man learning that he really is just a man. The road, however, is remarkable. It is nothing like the first act rigor of There Will Be Blood or the dry relentlessness of No Country For Old Men or the quiet angst of Michael Clayton. It is pop. But as pop goes, it's damned good pop.

I was surprised how much I liked Beowulf. I was thrilled by the ride. The weak point was, amazingly, Grendel. He was just too undefined a character. How big was he? What power did he have? What were his vulnerabilities? Zemeckis puts on a great show of the Naked Beowulf and his men fighting this monster. But it was hard to get a handle on how to root because we didn’t ever know where it was going… perhaps a positive to some. Truth is, the story is always a little ahead of us. What challenges will Beowulf face? Those of us who know the story have an idea. But it’s always a little different. (There are quite a few variations that have been offered on the story, adjusted by generation, by the way.)

It’s not the great film of 2007, but it is 300 times better than 300. I hope that's not damning with faint praise.


Et les Eurostars ne sont pas affectés par la grève.

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MessagePosté: 12 Nov 2007, 20:08 
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Variety n'est pas à fond:
http://www.variety.com/review/VE1117935 ... =1263&cs=1

Le Hollywood Reporter aime beaucoup et ajoute:

""Beowulf" will roll out in the largest 3-D release of any film to date, including Imax 3D. While 2-D prints will certainly play well, Zemeckis has brilliantly designed the movie for 3-D, creating a strong depth of field and action in the fore, middle and back grounds in his more complex shots. Figures do blur slightly with heavy action or quick camera pans, but audiences will experience total immersion into the world of "Beowulf" best in 3-D."

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MessagePosté: 13 Nov 2007, 01:57 
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Enfin la critique complète du sans pitié Faraci :
http://www.chud.com/index.php?type=reviews&id=12521

Morceaux choisis :
Imagine the level of surprise I felt when, about thirty minutes into the actual film I began to realize that Beowulf is an honest to god good movie. A really good movie, in fact. And as the movie ended I was almost dumbfounded by how excellent it often was, not just as a romp through new technology but as a real film, with solid acting, interesting characters, excellent dialogue, mature and fascinating subtexts and themes, and a great and involving story. Remember that scene in Boogie Nights with Ricky Jay and Burt Reynolds at the editing machine: 'We've made a real movie'?

Robert Zemeckis has made a real movie.

(...)

The talent is also there in the cast, all of whom deliver terrific performances under the weight of a million pixels. It takes a couple of minutes to adjust to the images onscreen - these avatars that are identifiably famous actors, and yet changed and retooled - but once you do the acting shines through.

(...)

These performances would mean nothing if the CG technology had not taken a major leap since The Polar Express. The character's eyes remain disconcertingly... wrong, but everything else plays well. The animators have captured the actor's facial movements with more subtlety this time, although there remains a certain level of blankness. It's not that distracting, although it does occasionally draw attention to itself (especially with Robin Wright Penn. Her features have been broadened to give her a more Nordic look, but something about that broadness makes her face seem flat and unpliable). Still, the texture and reality of what you're seeing (while remaining just unreal enough to be slightly stylized) supersedes the shortcomings and makes for an incredible experience.

The action in Beowulf is breathtaking, especially the epic dragon fight which has been unseen in trailers (because the footage wasn't finished until a few weeks ago). There isn't a ton of action here, but what exists is spectacular, grand and edge of your seat stuff.

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MessagePosté: 13 Nov 2007, 02:05 
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Qui-Gon Jinn a écrit:


Soyons honnêtes, mettons-la ici (enfin des bouts révélateurs) :

"Further advancing the much-vaunted performance-capture technology he unleashed with "The Polar Express," director Robert Zemeckis delivers a muscular, sometimes stirring but ultimately soulless reinterpretation of "Beowulf." For all its visual sweep and propulsively violent action, this bloodthirsty rendition of the Old English epic can't overcome the disadvantage of being enacted by digital waxworks rather than flesh-and-blood Danes and demons. Clearly targeting the "300" crowd with its commercially shrewd combo of revisionist mythology and gory mayhem, pic should draw rousing biz worldwide, particularly from younger audiences.

(...)

But a deeper moral void is evident in the way Zemeckis prioritizes spectacle over human engagement, in his reliance on a medium that allows for enormous range and fluidity in its visual effects yet reduces his characters to 3-D automatons. While the technology has improved since 2004's "Polar Express" (particularly in the characters' more lifelike eyes), the actors still don't seem entirely there.
"

Nul doute que bon nombre de spectateurs percevront le film de la même manière...

Apparemment, positifs comme négatifs, les avis semblent s'accorder sur la richesse esthétique et thématique du film et sa qualité d'entertainment mais diffèrent en ce qui concerne la technique choisie.
Ca sent le "soit on s'y fait, soit c'est mort" (et la 2D va pas aider le film en France).

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MessagePosté: 13 Nov 2007, 11:20 
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Il tue l'avis de Faraci... C'est bon ça.

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MessagePosté: 13 Nov 2007, 13:26 
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Même DVDrama aime (et la critique est intéressante) :
http://www.dvdrama.com/news-23183-cine- ... eowulf.php

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